Adalet Meslek Yüksekokulu
İZMİR EKONOMİ’DEN YENİLİKÇİ PROJELER
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), 14 yenilikçi projesi, ödüllü tasarımları ve mezunlarının başarıları ile Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) düzenlediği Türkiye İnovasyon Haftası'nda yerini aldı. Birbirinden farklı ve günlük hayattaki problemlere pratik çözümler getiren öğrenciler, projeleriyle ilgi odağı olurken, İEÜ Mütevelli Heyet Başkanı Ekrem Demirtaş ve İEÜ Rektörü Prof. Dr. Oğuz Esen öğrencileri standlarında ziyaret etti.
Başkan Demirtaş ve Rektör Prof. Dr. Esen, öğrencilerden projeleri hakkında bilgi aldı. Hafta kapsamında da 3D alçı tasarımıyla kırık tedavilerine yeni bir boyut kazandıran İEÜ Endüstriyel Tasarım Bölümü Mezun Deniz Karaşahin, uluslararası boyutta ses getiren çalışması hakkında sunum yaptı. Ege İhracatçılar Birliği’nin düzenlediği yarışmada birinci olan İEÜ Mezunu Övünç Baydemir, Cotton Design Pamuk Özel Ödülü alan Şeyma Aslın ile Denizli İhracatçılar Birliği’nin açtığı yarışmada birinciliği göğüsleyen İpek Özyoldaş’ın tasarımları TİM tarafından sergilendi.
Mütevelli Heyet Başkanı Ekrem Demirtaş, öğrencilerin İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde girişimcilik kültürü içerisinde yetiştiklerine dikkat çekerek, “Girişimcilik sadece cesaretle olmuyor. Öğrencilerimizin alt yapılarının güçlü olması kadar yenilikçi vizyonlarının da bulunması gerekiyor. Bugün görüyorum ki hem mezunlarımızın gösterdikleri başarılar, aldıkları ödüller, ne kadar doğru yolda olduğumuzun bir kanıtı. Artık onlar, inovatif düşüncenin ne olduğunu yeni nesle anlatır hale geldiler” dedi.
‘Dijital Şans Oyunu’
Etkinlik kapsamında öğrenciler, anne sütü ısıtıcısı, elektrikli su damacanası, yaşlılar için küvet gibi çeşitli yenilikçi fikir içeren tasarımlarını sergiledi. İEÜ Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğrencisi Utku Namlıses, Lotto RGB adlı projesiyle kullanıcılara, dijital şans oyunu oynama fırsatı sunuyor. Teknolojinin, hareket halindeki kullanıcılara durak noktasına ihtiyaç duymadan her noktaya erişim sağladığını belirten Namlıses, "Sanal arayüzler, fiziksel olarak var olan dükkânların, kâğıtların ve veznedarların yerini alıyor. Şans oyunlarının ulaşabileceği genç ve çabuk öğrenen bir kitle varken bunlara ulaşamamasını bir eksiklik olarak gördüm. Sayısal oyunlar ilk çıktıkları günden beri temelleri değişmeden uzun yıllardır varlar. Sayı kolonları doldurarak şans denemek hala çok yaygın bir seçenek olsa da insanlara dijital çağ ile gelen renklerin ve şekillerin imkânlarını kullanarak daha nitelikli bir oyunla şanslarını denetmek projenin temelinde yatan fikirdir" dedi.
Oyunda dijital renklerin her birinin 0 ile 255 değerleri arasında kırmızı yeşil ve mavi renklerin bileşimi olarak tanımlandığını aktaran Namlıses, oyun hakkında şu bilgileri verdi:
"Üç renk bir araya geldiğinde tek bir rengi temsil ediyor ve bizim etkileşim halinde olduğumuz ekranlara yansıtıyor. Oyun, temelde bu üçlü renk kodlarını baz alarak oyuncunun bir renk seçmesini ve bu rengin periyodik zaman aralıklarında yapılan çekiliş sonucunda çıkan renk ile eşleştirmeye çalışmasına dayalı."