Adalet Meslek Yüksekokulu
İLETİŞİMİN GÜCÜ
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü tarafından “1. Bütünleşik İletişim Günü” gerçekleştirildi. Markaların tek yönlü iletişiminin yeterli olmadığı, tüketicilerin ve çalışanların söylediklerinin günümüzde etkili olduğu belirtildi.
Etkinlikte konuşan İEÜ İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ebru Uzunoğlu, 2000’li yıllarla birlikte marka kelimesinin önem kazandığını vurgulayarak, “Artık ürünün fonksiyonları yetmiyor. Duygular, bağlılık gündeme geldi. Bir ürüne oluşan duygusal bağ çok daha fazla ön plana çıkıyor. Çalışanlar da en az dış paydaşlar kadar önemli hale geldi. Sektör, müşteri ve pazar yani her şey değişti. İletişim bir harcamadan çıkıp yatırım olarak değerlendiriliyor” dedi. Günümüzde markaların tek yönlü iletişiminin yeterli olmadığını, tüketicinin söylediklerinin önem kazandığını kaydeden Doç. Dr. Uzunoğlu, müşterilerin markayı hangi kurum, kuruluş ve kimin ürettiğine baktığını, kurumsal ile pazarlama iletişiminin birbirine yakınlaştığını söyledi.
‘Değişimin değişmeyenleri’
MediaCat’ten Pelin Özkan da, günümüzde dünyayı yönlendiren tek unsurun teknoloji olduğunu, tüketici davranışlarının değiştiğini ancak strateji, hikâye ve sadeliğin gücünün değişmediğini ifade etti. DS Entegre’den A. Serhat Demirel, markaların tüketici profiline uyum sağlaması gerektiğini değinerek, “Eskiden anlayışımız ürün bazlıydı. Artık tüketiciye merkezde yer veriliyor. Sosyal mağaza noktasına geldik” dedi.
‘Yeni reklamcılık yok’
İEÜ İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Öğretim Görevlisi ve Genç Yaratıcı İletişim Hizmetleri Ajansı Direktörü Haluk Misci, yeni reklamcılık diye bir şey olmadığına dikkat çekerek, “İletişim ihtiyaçları, çalışanları değişebilir ama reklamcılık asla değişmez. Yeni reklamcılık dijital medya değildir. Sanal aleme bu kadar dalarsanız, salla boğuşur hale gelirsiniz” diye konuştu.
Vestel’den Feza Turunçoğlu da, Vestel’in iletişim bütçesiyle pazarda önemli bir yere sahip olduğunu anlattı, örnek kampanyaları hakkında öğrencilere bilgi verdi.